04:31 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حجم نقدینگی

تراز تجاری مثبت است/ چک حامل در ایستگاه پایانی
نماد برتر- رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرایط جدید در صدور چک را به تدریج اجرا می کنیم خاطرنشان کرد: از اواخر این ماه مردم می توانند به روش های جدید چک صادر کنند. بر همین اساس، از ۲۲ آذرماه چک در وجه حامل، به طور کلی حذف خواهد شد.
۱۷۸ نماد در صف حمایت صندوق تثبیت بازار سرمایه
نماد برتر- رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: طی چند روز اخیر برای بهبود عملکرد بازار سرمایه از ۱۷۸نماد بورسی حمایت کردیم.
پیشنهاد مجلس برای تنفس خوراک به شرکت های پتروشیمی تولیدکننده پروپیلن
نماد برتر- مجلس پیشنهاد اعطای تنفس خوراک به پتروشیمی های زنجیره پروپیلن را به دلیل توسعه نامتوزان صنعت و کمبود مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی را در دستور کار قرار داد.
تاثیر مستقیم گشایش‌های اقتصادی بر رونق بورس
نماد برتر- مدیرعامل سبدگردان پاداش سرمایه معتقد است: تغییرات رویکردهای سیاسی تاثیر مثبتی در تعاملات بین‌المللی اقتصادی دارد که تاثیر مستقیمی بر رونق بازارسرمایه خواهد داشت.
گزینه جایگزین افزایش سود، هدایت سرمایه ها به بورس است
نماد برتر- معاون سرمایه گذاری و توسعه بازار شرکت تأمین سرمایه امید، گزارش های شش ماهه شرکت ها را جذاب و فراتر از انتظار تحلیلگران توصیف کرد.
حمله انتحاری بانکی ها به بازار سرمایه
نماد برتر- شایعه های افزایش نرخ سود بانکی و تکذیب آن توسط مسئولان و در نهایت اجرای چراغ خاموش آن توسط بسیاری از بانک های خصوصی ماجرای جدیدی نیست. موضوعی که این بار می تواند بورس و بانک را در رقابتی ناعادلانه قرار دهد و باعث شود یکی دیگر از پایه های محکم بورس هم متزلزل شود تا آتش آن به چشم سهامداران بورسی رود.
ادعای کاهش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی دلار و معرفی چهار صنعت برتر آینده بورس
نماد برتر- یک کارشناس در تحلیلی متضاد با برخی برآوردها ، مدعی کاهش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی دلار شد و چهار صنعت برتر آینده بورس را معرفی کرد .
آمار جدید بانک مرکزی از حجم نقدینگی: ۲.۸ هزار هزار میلیارد تومان
نماد برتر- بانک مرکزی در تازه ترین گزارش از حجم نقدینگی اعلام کرد: این متغیر مهم در پایان شهریور با رشد ۱۷.۱ درصدی نسبت به اسفند سال گذشته به ۲.۸ هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.
تغییر وزارت‌خانه متولی بنگاه‌های املاک چاره‌گرانی مسکن نیست
نماد برتر- نائب رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص تصمیم دولت مبنی بر انتقال اتحادیه مشاوران املاک از ذیل وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی گفت: تغییر وزارت‌خانه چاره کار برای کنترل قیمت مسکن نیست.
دلار حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومانی و عوامل موثر بر آینده بازار ارز
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اعلام برآورد دلار حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومانی ، عوامل موثر بر آینده این ارز و اثر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تشریح کرد.
اثر سه عامل بر روند آینده بورس + مقایسه بازدهی بازار سهام با رقبا
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با بررسی اثر سه عامل ارز، نرخ تورم و انتخابات آمریکا بر آینده بورس گفت: سرمایه‌گذاری در بازار سهام در مقایسه با سایر بازارهای مالی از بازده به ریسک بالاتری برخوردار است.
بسیاری از سهام در بازار سرمایه ارزنده است
نماد برتر- رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف، بسیاری از سهام شرکت های بورسی را در وضعیت فعلی ارزنده ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون بخش عمده بازار سرمایه با نرخ دلار کمتر از ۱۵ هزار تومان در حال معامله است .
آخرین رقم نقدینگی با رشد ۱۷درصدی / یک متغیر بی سابقه در تاریخ اقتصاد ایران
نماد برتر- بانک مرکزی از افزایش۱۷.۱درصدی رشد نقدینگی در نیمه اول سال خبر داد که به ۲۹۴۳ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان رسیده و ضریب فزاینده هم به عدد بی سابقه ۷.۹ درصدی در تاریخ اقتصاد ایران بالغ شده است.
روند مثبت بورس تا پایان سال/ اکنون زمان خرید پلکانی است
نماد برتر- دورنمای بازار سرمایه ایران برای ۶ ماهه دوم سال ۹۹ را می توان با محوریت اثر تورم بر بازار سرمایه، گسیل نقدینگی سرشار به این بازار، اراده حاکمیت در صیانت از بازار سهام و همچنین احتمال ادامه روند افزایشی نرخ ارز، مثبت ارزیابی کرد.
زمینه های رشد بازار فراهم است
نماد برتر- حجم نقدینگی موجود و همچنین رشد قیمت های جهانی در کنار نوسان نرخ برابری دلار، همگی عواملی برای تداوم روند صعودی بازار سرمایه به شمار می رود.